W poprzednim roku szkolnym nasza szkoła wzięła udział w ogólnopolskim konkursie Dzień Nowych Technologii w Edukacji organizowanym z inicjatywy Ministerstwa Edukacji Narodowej, którego celem jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią.
Jesteśmy jedną z trzech szkół podstawowych w Polsce, które zdobyły tytuł laureata!
Zadaniem konkursowym było zorganizowanie wydarzenia zgodnie z tematyką DNTE (mogły to być zajęcia, warsztaty, prezentacje multimedialne, gry, zabawy, projekcje filmów, spotkania z ciekawymi osobami a także pokazowe lekcje dla dzieci i dorosłych) oraz przygotowanie relacji ze zrealizowanych zadań za pomocą programu Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej. Podczas oceny brano pod uwagę ciekawy i innowacyjny sposób ujęcia tematu, stopień wykorzystania nowoczesnych technologii w edukacji oraz atrakcyjność wykonania relacji. Oto nasz zwycięski film.
Było to dla nas nowym wyzwaniem i doświadczeniem, które na pewno rozpaliło iskierkę ciekawości i chęć zgłębiania tematu przez wielu uczniów. Umożliwienie dostępu do takich narzędzi jest cenne nie tylko dla rozwoju intelektualnego uczniów, ale również przydatne w przyszłej karierze zawodowej, w której coraz częściej wymagana jest otwartość, chęć uczenia się i wykorzystania nowinek technicznych. Nowe technologie pozwalają na poszerzanie wiedzy, rozwijanie kreatywności i zdobywanie umiejętności potrzebnych w wielu dziedzinach, także życia codziennego.
Nasze wydarzenia w głównej mierze były skupione na wykorzystaniu technologii w szeroko rozumianej edukacji przyrodniczej. Zrealizowane aktywności to:
- Pokaz, zdjęcia i filmy wykonane dronem
- Scotty Go - układanie programów do zadań zawartych w aplikacji
- Klocki Lego Education SPIKE- tworzenie z klocków małego robota ,,Skoczka”
- Tworzenie form dwu- i trójwymiarowych za pomocą długopisów 3D
- Tworzenie i odczytywanie kodów QR
- Wykorzystanie monitorów interaktywnych do tworzenie gier, quizów za pomocą platformy Wordwall
- Sposoby wykorzystywania obiektywu Google
- Wirtualne spacery i zwiedzanie wirtualnego muzeum
- Obserwacja bocianich gniazd - kamerki HD
- Zabawy ruchowe i edukacyjne na dywanie interaktywnym
- Praca graficzno - malarska w wybranym programie Paint lub Gimp
Brawa dla naszych nauczycieli i uczniów! Przygotowaniem relacji oraz koordynacją działań związanych z konkursem zajęła się pani Marta Sobczak-Piętoń.









