Od października do maja nasza szkoła uczestniczyła w Ogólnopolskim Projekcie Emp@tyczna Klasa. Projekt ten był odpowiedzią na kierunki realizacji polityki oświatowej państwa ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w roku szkolnym 2022/2023.

Celami projektu były m.in.:

- rozbudzanie wrażliwości na potrzeby innych ludzi

- zrozumienie pojęć: empatia, nietolerancja, stereotypy

- nabywanie umiejętności wczuwania się w stany emocjonalne i sytuacje innych ludzi

- uczenie dostrzegania pozytywnych cech w innych

- integracja zespołu klasowego

- budowanie u dzieci i młodzieży świadomości własnych uczuć.

Uczestnicy w ramach projektu realizowali comiesięczne zadania - misje, ogłaszane przez organizatorów. Wszystkie podejmowane przez nas przedsięwzięcia zostały udokumentowane w padlecie. Jednym z zadań był udział w Ogólnopolskim Konkursie Grafiki 3D „ Projektuj z Empatią”. Celem konkursu było wykonanie projektu techniką 3D. Uczeń klasy 2b Antoni Duda zajął w kategorii szkół podstawowych 2. miejsce.

 Padlet znajdziecie tutaj

 

Uczniowie klas 1 – 3 licznie wzięli udział w konkursie polegającym na nadaniu nowego życia staremu  przedmiotowi lub ulepszeniu go tak, by mógł być wykorzystywany w przyszłości. Konkurs został ogłoszony przez Bank Spółdzielczy w Limanowej patronujący naszej Szkolnej Kasie Oszczędnościowej. Przedmioty zostały ocenione przez jury na etapie szkolnym i 4 najciekawsze prace zostały przekazane do banku. Gabriela Atłas, uczennica klasy 3, zajęła II miejsce i  wygrała hulajnogę elektryczną.  Pozostałe osoby: Jakub Kordeczka, Aleksandra Bulanda – kl. 2B, Olga Staniec – kl. 3B otrzymali wyróżnienia 1. stopnia i oczywiście nagrody.  Wszyscy  uczestnicy konkursu otrzymali upominki ufundowane przez nasze SKO. 

Paulina Kowalczyk

Zdjęcia

W Szkole Podstawowej im. Józefa Marka w Tymbarku 111 uczniów kl. 1 - 8 uczestniczyło w zajęciach z programowania i robotyki realizowanych w ramach projektu dofinansowanego z Funduszy Europejskich  pn. "Małopolska Tarcza Antykryzysowa - Pakiet Edukacyjny II. Realizacja wsparcia szkół i placówek oświatowych". Celem projektu jest zniwelowanie u uczniów skutków pandemii COVID-19 poprzez wielowymiarowe wsparcie szkół i placówek oświatowych w zakresie udzielenia pomocy edukacyjnej i psychologicznej uczniom. 

Łącznie odbyło się 27 godzin zajęć z programowania i robotyki. Celem zajęć było poznanie mechanizmów pracy oraz podstawowych praw robotyki, rozwijanie kreatywności, logicznego myślenia, koncentracji, spostrzegawczości, umiejętności dostrzegania pewnych prawidłowości i schematów oraz nauka poprzez zabawę.

 

W obecnym roku szkolnym uczniowie klasy 3A realizowali program edukacji antynikotynowej „Nie pal przy mnie, proszę”. Zajęcia prowadzone były od lutego do maja. W ich trakcie wykorzystano  różne materiały promujące zdrowie – scenariusze przygotowane przez autorów programu i wychowawcę. Dodatkowe tematy realizowane z dziećmi to: „Chrońmy piękno przyrody – czyste powietrze”. Uczniowie ponadto uczestniczyli w spotkaniach z ratownikami, pielęgniarką i pedagogiem szkolnym. Podsumowaniem programu było przygotowanie przez uczniów plakatów, w których została poruszona tematyka antynikotynowa i dbania o przyrodę.

Beata Szarłowicz

Zdjęcia

 

BIP SP Tymbark


 

OKE Kraków


 

Centralna Komisja Egzaminacyjna


 

Ministerstwo Edukacji i Nauki 


 


 

Laboratoria Przyszłości 


 

Laboratoria Przyszłości 


 

 logo4-1519233351.jpg - 7,95 kB


 

 


 

 

@Szkoła Podstawowa w Tymbarku. Wszystkie prawa zastrzeżone.